wtorek, 7 sierpnia 2018

Minecraftyzacja settingu

Lubię myśleć o moim settingu, jak o świecie złożonym z klocków. Tak jak w Minecrafcie. Staram się umożliwić graczom zdobycie kontroli nad tymi klockami, rozłożenie settingu na części pierwsze i skonstruowanie własnych budowli. Dzięki temu gra jest interaktywna i zabawna.

Jak to robię?


  1. Przyglądam się z jakich klocków zbudowany jest mój setting. Klockiem może być wszystko, np. lokalny czarodziej.
  2. Daję graczom informacje, jak zdobyć kontrolę nad klockami. Możliwe np. że lokalny czarodziej jest opętany przez demona. Ten kto pozna prawdziwe imię demona, będzie mógł go kontrolować, a zatem także kontrolować czarodzieja.
  3. Umożliwiam graczom dekonstrukcję istniejących budowli z klocków. W przypadku czarodzieja i demona, gracze będę mogli znaleźć zwój egzorcyzmu, pozwalający wypędzić demona z czarodzieja.

Gdy gracze znajdą interesujące ich klocki, chętnie się nimi bawią i na tym polega moja piaskownica.


Warto zwrócić uwagę na dwie rzeczy:

Po pierwsze, często klocki, które zdobędą gracze to potężne narzędzia. Dobrze wykorzystane będą miały znaczący wpływ na setting. To z kolei spowoduje znaczące konsekwencje. Warto, by były one interesujące i stanowiły źródło następnych przygód.

Po drugie, zapewne nie tylko gracze są zainteresowani klockami. Jest więcej frakcji, które również będą chciały je zdobyć. Ten model gry - Walka Frakcji O Klocki jest popularny w settingach Świata Mroku (gdzie klockami może być trzoda, miejsca mocy, wpływy, frakcje, NPC kontrolowani przy pomocy Więzów Krwi lub Dominacji itd.). Można go użyć bez problemu w innych konwencjach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz