czwartek, 22 kwietnia 2021

5 gnolli, 5 jaszczurludzi i 5 ludzi

Prowadzę dziś sesję, której akcja dzieje się na ziemiach Tatalii (Cytadela) w świecie Enroth z hirołsów. Przygotowuję w tym celu ważnych NPCów zamieszkujących okolicę. Wrzucam ich tu. Nie wiem, jakie są relacje między nimi, wymyślę coś w trakcie gry, jak będą się pojawiać. Zantagonizuję ich między sobą i uczynię kilku z nich wrogami BG.

Gramy na Dungeon Crawlers, test mechaniki. Zadaniem graczy jest zdobyć język czarownicy Kollin, która jest córką Adrienne, wiedźmy ognia, by zdjąć klątwę rzuconą przez Adrienne na Thuneę, szlachciankę z Erathii, z którą BG są spowinowaceni. Cele poboczne to uwolnić grupę jeńców i nawiązać kontakt z krasnoludami, które zbierają na bagnach psychodeliczne grzyby lecznicze. Przewidywana struktura gry to eksploracja i intrygi poprzetykane walką z gorgonami, bazyliszkami, wiwernami i wielkimi ważkami.


Gnolle

1. Druork Sludgegrin, czarownik-skryba. Skrajny pesymista. Posiada przeklęty pierścień opętany przez demona. Pragnie uwodzić cudzoziemki.

2. Raatuat Gliniane Palce, dowódca wojsk cytadeli. Posiada dwa rzędy zębów. Sika w łóżko i wstydzi się tego. Chce dowieść swoich umiejętności w bitwie.

3. Aar, doradczyni. Zbiera rzadkie owady. Świetnie posługuje się procą. Chce znaleźć złotego motyla o niebieskich i różowych plamkach.

4. Pyzla Rentear, płatny zabójca-piekarz. Śni o jednorożcach, chciałaby kiedyś nawiązać z jednorożcem relację romantyczną. Nienawidzi elfów. Chce zdobyć skalp króla elfów.

5. Grruidnu, kapłanka Białego Bazyliszka. Posiada wielu ludzkich niewolników, których mutuje dla zabawy. Lubi pić wino z dodatkiem krwi gorgony. Chce nauczyć się nowego tańca.


Jaszczurludzie

1. Ahotl, świetny fryzjer. W jego ustach znajduje się portal, przez który przybywają Istoty Spoza Przestrzeni. Chce pozbyć się portalu.

2. Krizgx, łucznik-amant. Znudziły mu się romanse, pragnie się ustatkować, ale opinia kobieciarza mu to utrudnia. Stracił oko podczas walk z elfami.

3. Guhgu, prorok-szarlatan. Nie czuje się pewnie ze swoją płcią. Chciałby z kimś o tym porozmawiać. Kontroluje grupę nieumarłych.

4. Krup-Nucoax, grabarz. Spokojna i pogodna. W tajemnicy przed wszystkimi uczy się magii. Chce znaleźć nauczyciela.

5. Bel, architekt. Uzależniona od narkotyków. Potrzebuje ich do pracy twórczej. Chciałaby spróbować nowego towaru i jest gotowa na wiele, by go zdobyć.


Ludzie

1. Grirvar Grig, mnich. Studiuje kulturę mieszkańców Tatalii. Jego sugar mommy jest pewna bogata jaszczurkobieta. Chce zrozumieć jakie wewnętrze konflikty trapią gnolle, lizardemnów i ludzi mieszkających w Tatalii.

2. Sardok Tryerigu, kat. Ma PTSD z powodu swojej pracy. Dużo pije. Pragnie zginąć chwalebną śmiercią na polu bitwy. Zna tajemnicę, która kompromituje lokalnego władcę.

3. Zivi Icestalker, diler. Dla zabawy rzuca nożami. Posiada potężny magiczny sztylet. Chce zdobyć władzę uzależniając innych do dragów.

4. Jusmosnul Cali, władczyni bestii. Ma na ciele wytatuowane ważki i smoki. Mutuje swoje bestie tak, by przypominały smoki. Chce zdobyć smoka.

5. Kollin Chodząca Po ogniu, wiedźma, córka Adrienne. Jest znudzona. Oglądanie tortur już jej nie bawi. Ma ochotę na romans z naiwną kobietą. Według proroctwa niedługo umrze, czym niezbyt się przejmuje.

6 komentarzy:

  1. Zakładasz, że gracze będą spotykać ich pojedynczo czy grupami? Jeśli to drugie, to czy w grupie osobowość NPCa się nie rozmyje? A może gracze jak zobaczą gnolla czy jaszczuroludzia rzucą się od razu ich atakować i znów taka rozpiska się nie przyda? Tak czy siak, napisz później koniecznie jak wyszła sesja i jak się sprawdzili ci NPCe. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojedynczo albo w niewielkich grupach. Dopuszczam reużycie tych NPCów innych grach ze zmienionymi detalami.

      Czy osobowość NPCa się rozmyje? Bardzo możliwe, ale nie tyle chodzi mi o wierne odwzorowanie osobowości NPCa z tabelki, co o jakąś zahaczkę/inspirację do wprowadzenia, gdy on się pojawi. Chcę po prostu mieć przygotowanych tych NPCów na wszelki wypadek. Część z nich wylosuję i użyję, większość nie.

      Usuń
  2. Grubo :D
    Pomysł na pogłębianie NPCów takimi detalami mi się podoba, ale tu jest tego chyba za dużo. Niektóre pakiety cech trudno by mi było sobie wyobrazić, np. Sardoka Tryerigu. Ale większość jest bardzo ciekawa i zabawna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mnie poniosła fantazja :p Ich skomplikowanie ma mieć trochę walor humorystyczny. Nie wszystko musi też od razu wyłazić. Np Sardok może pojawiać się na trzech kolejnych sesjach, za każdym razem ujawniając inne informacje o sobie. Większość powracający npców u mnie jest bardziej skomplikowana niż Sardok, ale ich skomplikowanie pojawiaja się stopniowo.

      Usuń
  3. Zawsze wiedziałem, że gnolle są zwyrolami. PS mam nadzieję, że moja postać spotka ich w Uąbarze, może wiedzą coś więcej o obrazie z koboldami i owcą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewien trójoki kobold prowadzący karczmę w Uąbarze, twierdzi, że jego stryj jest gnollem i posiada kopię tego obrazu. Na tej kopii znajdują się szczegóły sugerujące, że obraz mógł zostać namalowany przez obłąkanych artystów z północnych rubieży, którzy jedzą wirujące traszki. Stryj z obrazem jest obecnie uwięziony w wieży strzeżonej przez gargulce. Nad wieżą przy pomocy lunety można dostrzec wirującą traszkę. Wieść niesie, że traszka jest nieśmiertelna.

      Usuń