1. Przygotuj tabelkę do Bingo, która zamiast liczb ma wypisane klisze i motywy charakterystyczne dla danej konwencji.
Przykład dla gotyckiego horroru:
wampir na strychu // zakrwawiony nóż // ruiny zamku
krzyk w ciemności // wycie wilka // medium wchodzi w kontakt z duchem
burza // światło księżyca odsłania tajemnicę // przesądny woźnica
Drugi przykład, tabelka dla kryminału noir:
twarz ukryta za dymem papierosa // pasywnie agresywny świadek // niebezpieczna kobieta
wielki koleś z bronią // przypadkiem podsłuchana rozmowa // skorumpowany gliniarz
mocny alkohol // postać wynurzająca się z mroku // morderstwo
2. W trakcie rozgrywki używaj tabelki jako pomocy do improwizacji. Wrzucaj do gry elementy z tabelki Bingo i wykreślaj je po umieszczeniu w przygodzie.
Przykład:
Maciek prowadzi gotycki horror w wykorzystaniem powyższego zestawu elementów. W pierwszej scenie, Maciek wspomina, że na jednym z obrazów jest przedstawiona kobieta trzymająca zakrwawiony nóż. To detal wymyślony przez niego naprędce przy wykorzystaniu Bingo. Później bohaterów zagaduje przesądny woźnica i ostrzega ich przed złem, które według jego wiedzy czai się w lesie. Pod koniec sesji z mroku wynurza się nieumarły rycerz, który mówi coś niezrozumiałego, po czym ponownie znika w ciemności.
Ej, dzieciaki! Po sesji możecie zmienić część elementów z kartki Bingo i wykorzystać ją ponownie! Powtarzające się elementy, jeśli nie będą występować w nadmiarze, mogą dać poczucie estetycznej spójności przygody (nadmiar natomiast może dawać uczucie grania w pastisz danej konwencji).
Inne zastosowania
Tabelki możemy użyć również przed sesję przygotowując przygodę i składając ją z elementów, które umieściliśmy w Bingo.
Polami kartki Bingo nie muszą być elementy konwencji, możemy na przykład przygotować tabelkę do improwizowania lochu. Po tym jak bohaterowie wejdą do kolejnej komnaty, wybieramy i wykreślamy jedną z pozycji. Przykład:
słaby potwór, który groźnie wygląda // ukryty skarb // widoczny skarb strzeżony przez potwora
zagadkowy posąg // zwłoki poszukiwacza przygód // długi korytarz
potężny potwór osłabiony przez pułapkę // iluzja // dwie grupy walczących potworów
Innym zastosowaniem może być też Bingo do improwizowania opisów czegoś konkretnego, na przykład przyrody albo walki.
Bingo do opisu brutalnej walki:
ranny obserwuje krwawiący kikut // kolana stają się miękkie po sparowaniu ciosu // panika w oczach
klinga wsuwa się między płyty zbroi // pot spływający na wargi // splunięcie śliną wymieszaną z krwią
przerwany krzyk // brak powietrza w płucach // złamanie otwarte
Pozycje w Bingo nie muszą być ważnymi elementami sesji, mogą to być jedynie smaczki, które dodajemy do settingu.
Jeśli chcemy emulować jakąś konwencję razem z graczami, możemy przygotować Bingo także dla nich, na którym będą wypisane typowe zachowania bohaterów w danej konwencji (np. ukrywanie tajemnicy, wspominanie mrocznej przeszłości, spieszenie na ratunek potrzebującym itd.). Gracze mogę wykreślać zachowania z kartki i realizować je na sesji.
Poza tym, czemu gracze nie mieliby sami przygotować Bingo na sesję dla swojej postaci zawierające jej typowe odzywki, historyjki, schematy zachowania, wątki, które chcą wprowadzić?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz