piątek, 2 kwietnia 2021

Metoda tworzenia settingu: Wielkie Potwory

Skoro D&D jest grą o zabijaniu potworów, czemu opis oficjalnych światów to zawsze jakiś mit kreacjonistyczny plus dzieje polityczne, a nie historia wielkich potworów, które mają stanowić opozycję dla bohaterów graczy? By losy świata oddawały to, o czym jest gra, zrób tak:
 
  1. Wymyśl 15 olbrzymich potworów
  2. Wymyśl 10 potężnych magicznych przedmiotów
  3. Opisz melodramatyczną historię wielkich potworów. Historia powinna zawierać co najmniej 12 z 36 sytuacji dramatycznych. Dzieje polityczne są wtórne wobec losów potworów i kręcą się wokół nich. Mity kreacjonistyczne opisują powstanie potworów. Mile widziane są takie motywy jak:
    - zabicie potwora i jego wskrzeszenie
    - uwięzienie na innym planie potwora, którego nie można zabić
    - odkrycie, że potwór był kiedyś człowiekiem
    - zmutowanie potwora
    - upadek moralny lub nawrócenie potwora
    - okaleczenie potwora
    - śmierć lub tajemnicze zniknięcie potwora
    - epickie walki między potworami trwające kilka dni
    - co najmniej jedna Wielka Rzeź dokonana przez potwora
    - wątek miłosny, narodziny nowego potwora
    - tragiczna historia Czempiona, który ma zabić potwora
  4. Dla 7 potworów stwórz 7 regionów, które są naznaczone ich piętnem. W każdym wymyśl jedno miejsce, które jest teraz Ruinami, bo zostało zniszczone przez potwora. Jeśli jakieś potwory zginęły, ustal gdzie leżą ich zwłoki.
  5. Wokół 5 potworów stwórz 5 frakcji, które są z nimi związane. Mogą oddawać cześć potworowi lub starać się z nim walczyć.
  6. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, dodaj 10 magicznych przedmiotów do historii potworów. Ustal gdzie obecnie się znajdują i które potwory/frakcje je posiadają.
  7. Trwa wojna. 2 frakcje i 2 potwory walczą ze sobą. Ostatnia bitwa miała miejsce dzień drogi od miejsca, w którym bohaterowie graczy zaczynają grę.


6 komentarzy:

  1. Mit kreacjonistyczny (tzw. kosmogoniczny) często obejmuje przecież potwory, czy szerzej - siły chaosu. Chodzi wszak o początek Kosmosu/Ładu/Porządku, który wyłania się z Chaosu wskutek działania boga/bogów lub herosa kulturowego. Stwórca najczęściej musi stoczyć bój w obronie nowego porządku z postacią potworną/demoniczną. W ten sposób potwory są wpisane w mityczną historię świata. Bez Chaosu nie ma Ładu, ten konflikt jest odwieczny.

    OdpowiedzUsuń