Forma zaklęcia zostaje zapisana w księdze czarów. Czy zaklęcie rodzi się, gdy mag je zapamiętuje, czy istnieje przedtem? Nie jest to jasne, w każdym razie czar pojawia się w umyśle maga w momencie zapamiętania zaklęcia i rozwija jak larwa. Gdy zostaje rzucony, opuszcza umysł i następuje jego metamorfoza: przestaje być efemerycznym bytem i staje realną manifestacją. Istnieje po opuszczeniu umysłu tak długo, jak długo trwa czas trwania zaklęcia. A może dłużej?
Zapamiętywaniu zaklęć towarzyszy szereg dziwnych i niekiedy niebezpiecznych zjawisk. Wymienię poniżej kilka z nich.
- Im zaklęcie jest potężniejsze, tym bardziej jest świadome. Rozwój mocy maga związany jest z jego umiejętnością narzucenia swojej woli silnym, narowistym i niepokornym zaklęciom.
- Zaklęcia w umyśle czarodzieja nie istnieją jak oddzielne wyspy, przeciwnie - wchodzą ze sobą w relacje. Czasami są one przyjazne, niekiedy wrogie. Bywa, że jedno zaklęcie skonfliktuje się z innym i opuszcza umysł maga przedwcześnie, nieproszone. Czasami zaklęcia pragną się wzajemnie i zakochują się w sobie. Owocem tej miłości staje się często nowy zapamiętany czar, hybryda rodziców.
- Niektórzy magowie traktują swoje umysły jako hodowle zaklęć. Specjalnie zapamiętują konkretne czary, by tworzyć nowe. Nie jest to bezpieczna praktyka, dlatego w społecznościach cynicznych magów są wybierane ofiary, które zmusza się do zapamiętywania i rozmnażania czarów.
- Złą sławą cieszą się zaklęcia-kanibale, które zjadają inne czary.
- Oprócz przypadków opętania przez duchy i demony, są również opętania przez zaklęcia. Gdy mag zapamiętuje czar, którego nie jest w stanie kontrolować, czar zaczyna kontrolować maga.
- Znaleźć można w księgach pułapki - zaklęcia nie wyglądające jak zaklęcia. Przeczytanie niepozornego tekstu skutkuje zapamiętaniem potężnego, agresywnego, opętującego czaru.
- Do pozbycia się pasożytniczego czaru potrzebna może być operacja na mózgu. Istnieją również silne, opętujące czary zamieniające umysł czarodzieja w labirynt. By pozbyć się pasożyta należy w magiczny sposób przenieść się do labiryntu i dokonać zabiegu podobnego do egzorcyzmu albo wypełnienia woli niespokojnego ducha.
- Tak jak istnieją łowcy wampirów, są również łowcy zaklęć, którzy potrafią uporać się nawet z najbardziej niebezpiecznymi czarami.
- Gdy czar się nie powiedzie, znaczy, że umiera przedwcześnie. Jeśli efekt zaklęcia jest inny od zamierzonego, oznacza to, że rzucony czar był mutantem.
- Czary potrafią być zapisane w sposób fałszywy lub zakamuflowany. Zapamiętując czar mag nie zawsze wie, jaki czar zapamiętał. Niektórzy magowie noszą w sobie dziwne, niezrozumiałe dla nich zaklęcia, których boją się rzucić w obawie przed nieznanymi skutkami.
Przykład, jak tego użyć w grze: gracze mogą wcielić się w łowców zaklęć polujących na bardziej niebezpieczne czary.
Fajne, fajne.
OdpowiedzUsuńTo jakie czary ma zapamiętane czarodziej może wpływać na jego postawę, zachowanie, emocje a może nawet na współczynniki.
W drugiej edycji ADnD w świecie Al-Quadim są Magowie, którzy nie uczą się zaklęć - wchodzą oni w układ z Dżinami, które są w stanie odszukać potrzebne zaklęcie i przynieść je. Czym potężniejsze zaklęcie tym trudniej je znaleźć i dłużej trwają poszukiwania.
Dzięki :) Nie miałem kontaktu z Al-Quadim. Fajny pomysł. Lubię takie wariacje na temat klasycznych motywów D&D.
Usuń