Spotkania z potworami często są najbardziej emocjonującymi momentami sesji D&D, czasami jednak zamieniają się w nieciekawe naprzemienne rzuty na trafienie. Jeśli nie masz akurat pod ręką ciekawego spotkania, wylosuj potwora (możesz to zrobić tu), rzuć k100 i sprawdź co uczyni spotkanie z nim interesującym. W przypadku spotkania wielu potworów na raz, możesz wykonać oddzielne rzuty dla różnych stworzeń.
Niektóre wyniki są jednokrotnego użytku. Możesz skopiować tabelę i dodawać do niej nowe rezultaty, w miarę jak istniejące będą zużywane.
potwór...
1. ma k3 mutacje
2. broni swoich młodych
3. jest pod wpływem działania losowego czaru trwającego dłuższy czas (np. niewidzialność)
4. zna losowy czar
5. jest hybrydą dwóch potworów
6. chce zabić ważną osobę, którą znają BG
7. ma losowy magiczny przedmiot
8. to tak naprawdę znajomy BG, który uległ przemianie
9. potwora nie da zabić się w konwencjonalny sposób
10. to iluzja, pod którą ukrywa się inny potwór
11. udaje trupa, by zaatakować z zaskoczenia
12. jeśli potwór nie potrafi mówić - ten okaz potrafi i zachowuje się jak normalny NPC; jeśli potwór potrafi mówić - k3 mutacje
13. mówi zagadkę, jeśli bohaterowie jej nie rozwiążą k4: 1- atakuje, 2- zostawia BG w spokoju, ale jeśli rozwiążą, atakuje (mówi, że jest odwrotnie) 3-BG są sparaliżowani dopóki nie rozwiążą zagadki, 4- rzuca na nich klątwę (How Do I Break This Curse?)
14. znajduje się w okresie godowym
15. chce okraść BG
16. chce porwać BG
17. chce uwięzić BG
18. robi sobie żarty z BG
19. to nie potwór, tylko przebieraniec
20. myli BG ze swoimi znajomymi
21. rzuca w BG odchodami
22. jedzie na innym potworze
23. ma moc charakterystyczną dla innego potwora (np. szczur może potrafić ziać ogniem)
24. jest bardzo pożyteczny, ale wszyscy dowiadują się o tym dopiero, gdy jest już martwy; mógł chronić okolicę przed potężniejszym potworem
25. w jego wnętrzu znajduje się mniejszy potwór, który wychodzi z ciała większego po jego śmierci
26. morduje swoje ofiary w wyjątkowo sadystyczny sposób
27. to przeszłe/przyszłe wcielenie jednego z BG
28. ma dziwaczne genitalia
29. ma przygotowaną dobrą drogę ucieczki
30. jest w ciąży
31. połknął kogoś w całości - po jego śmierci ofiara wydostanie się na wolność
32. zwisa z sufitu i czeka, żeby spaść na BG
33. wytwarza aurę antymagii
34. jest chory na zaraźliwą chorobę
35. jest sympatyczny i pomocny
36. jest losowym filem (w podręczniku do Zewu Cthulhu jest tabelka z fobiami, możesz ją wykorzystać tutaj)
37. jest powiązany z ważnym miejscem/przedmiotem/wydarzeniem z przeszłości BG; jeśli nie masz pomysłu - posiada losowy magiczny przedmiot
38. po śmierci wraca do życia
39. jeśli zostanie przepołowiony, dzieli się na dwie niezależnie działające części
40. jest paranoikiem
41. jest alkoholikiem/ hazardzistą/ narkomanem
42. na zmianę atakuje z ukrycia i próbuje schować się ponownie
43. po śmierci potwora jego towarzysze będą chcieli go pomścić
44. jest czyimś zwierzęciem domowym
45. jest przywiązany gdzieś smyczą
46. w jego obecności czary leczące nie leczą, tylko zadają obrażenia
47. jest sługą innego potwora
48. chce, by BG pomogli mu w jego misji
49. ucieka, by wciągnąć BG w pułapkę
50. śledzi BG, by zabić ich we śnie
51. jest pijany/ na kwasie
52. chce przejąć władzę nad najbliższą okolicą
53. chce zgromadzić dużą ilość pieniędzy
54. cuchnie, rzut obronny przeciwko wymiotom
55. próbuje odizolować BG od siebie
56. kontroluje inne potwory
57. zrobił coś złego i chwali się tym BG
58. zdradza BG swoje mroczne plany, gdyż wierzy, że ich zabije
59. w czasie spotkania u potwora wykształcają się k3 mutacje
60. po śmierci jego duch prześladuje BG
61. pożywia się konkretnym narządem wewnętrznym z ciał swoich ofiar, BG mogą mieć szansę zobaczyć jego ofiary przed spotkaniem z nim
62. jest w losowej relacji z innym potworem; relacje możesz wylosować tu
63. w czasie spotkania nieoczekiwanie wybucha (podczas wybuchu k4: 1-zostaje rzucony losowy czar obszarowy, 2-z potwora wylatują mniejsze istoty, 3-z potwora wylatuje mnóstwo dziwnej substancji, 4-w miejscu, gdzie był wcześniej potwór otwiera się portal)
64. zajmuje się jedną z czynności wymienionych tu
65. ukrywa się w stercie śmieci
66. udaje, że chce zabić niewinną osobę; w rzeczywistości jest z nią sprzymierzony i chce wciągnąć BG pułapkę
67. chce służyć BG
68. jest bardzo wulgarny
69. rozpacza po śmierci innego potwora; jeśli zostanie zostawiony sam sobie, znajdzie sposób, by go wskrzesić
70. udaje przyjaciela BG, a potem stosuje względem nich wyrafinowany mobbing
71. mówi, że jeśli BG darują mu życie, wskaże im drogę do skarbu
72. walczy z innym potworem
73. jest porywany przez innego potwora
74. trzyma zakładnika ukrytego w sekretnym miejscu; jako dowód nosi przy sobie fragment jego ciała (np. palec)
75. ma żywą tarczę
76. wykonuje losową średniowieczną profesję
77. jest wampirem/wilkołakiem
78. chce, żeby zostawić go w spokoju; jeśli zostanie zostawiony w spokoju, pojawia się późńiej w czasie gry jako sojusznik lub nieprzyjaciel
79. chce wcisnąć BG przeklęty przedmiot
80. odprawia rytuał
81. jest dwuwymiarową wersją normalnego potwora
82. prowadzi dom publiczny dla potworów
83. chce zlecić BG zadanie
84. znajduje się w posiadaniu informacji cennych dla BG
85. jest akwizytorem
86. ma zdolność ofensywną działąjąca na zasadzie save vs death
87. w mistrzowski sposób wykrada BG ich magiczne przedmioty i używa ich na swoją korzyść
88. chce uczynić BG swoimi niewolnikami
89. robi coś dziwniejszego niż wszystkie rzeczy wymienione w tej tabeli, wymyśl coś
90. chce, by BG zostali jego uczniami
91. jest liczem, ale nie zdradza się z tym
92. ma przy sobie całkiem dokładną mapę najbliższej okolicy
93. to matka jednego z BG
94. to tak naprawdę BG, który został odmieniony podczas podróży w czasie do przeszłości, BG mogą dowiedzieć się tego przeszukując jego zwłoki; jeśli BG przeżyje spotkanie, daj im możliwość podróży w czasie
95. wypowiada przepowiednię
96. chce wysłać BG do innego wymiaru
97. proponuje BG dołączenie do okultystycznej organizacji
98. potrafi usunąć ważny organ z ciała ofiary pozostawiając ją jednocześnie przy życiu
99. z jego ciała można zrobić eliksir
100. cierpi z powodu fobii; po jego zachowaniu łatwo jest domyślić się, czego się boi
Dobre. Warto dodać, że rzuty na reakcję mobów przy spotkaniach oraz rzuty na Morale też dają duże pole do popisu dla tworzenia ich motywacji takich, a nie innych zachowań i tła spotkania.
OdpowiedzUsuń