sobota, 27 sierpnia 2016

Mag

MAG - OPIS KLASY

Wysoko-poziomowi magowie są zapewne najsilniejszymi postaciami w grze, ale ich droga na szczyt jest długa i ciężka. U jej początku są słabi, zatem ich przeżycie stoi pod znakiem zapytania, jeżeli wojownicy nie chronią nisko-poziomowych magów, dopóki ci nie wzrosną w siłę.
- Gary Gygax, Vol.1 Men & Magic, 1974











Na 1'wszym poziomie mag może przerzucić pw, jeśli na kostce wypadło 1. Premia to hit maga to połowo jego premii z biegłości, zaokrąglona w górę. Do przygotowywania zaklęć mag potrzebuje księgi czarów. Może przygotowywać czary jak przedstawiono w poniższej tabeli. Mag zaczynając grę ma w księdze czarów zapisane 2 czary pierwszego poziomu i 1 drugiego. ST rzutu obronnego przeciw czarowi maga to 8+modyfikator z Intelektu+premia z biegłości maga.

Rzuty obronne: Rzt, Int.



Poziom PD KW Premia z biegłości Czary na dzień
1 0 k4 +0 1 0 0 0 0 0 0
2 2500 +k4 +02 0 0 0 0 0 0
3 5000 +k4 +12 1 0 0 0 0 0
4 10000 +k4 +22 2 0 0 0 0 0
5 20000 +k4 +32 2 1 0 0 0 0
6 40000 +k4 +32 2 2 0 0 0 0
7 80000 +k4 +43 2 2 1 0 0 0
8 160000 +k4 +43 3 2 2 0 0 0
9 310000 +k4 +53 3 2 2 1 0 0
10 460000 +1 pw +5 3 3 3 2 2 0 0
11 610000 +1 pw +5 4 3 3 3 2 1 0
12 760000 +1 pw +64 4 3 3 3 2 0
13 910000 +1 pw +6 4 4 4 4 3 2 0
14 10600000 +1 pw +7 5 4 4 4 3 2 1*
15 12100000 +1 pw +75 5 4 4 3 2 2*
16 1360000 +1 pw +85 5 5 4 4 3 3*
17 1510000 +1 pw +85 5 5 4 4 4 4*
18 1660000 +1 pw +95 5 5 5 4 4 4*
19 1810000 +1 pw +96 5 5 5 5 4 4*
20 1960000 +1 pw +106 6 5 5 5 5 4*



Magowie mogą tworzyć magiczne przedmioty. Przykładowe przedmioty i ich koszty podano poniżej:

Przedmiot Cena
Magiczny zwój100 sz/ poziom czaru/tydzień
Mikstura leczenia250sz + tydzień
Mikstura siły giganta 1000 sz + 4 tygodnie
Zaczarowanie 20 strzał 1000 sz + 4 tygodnie
Zaklęta zbroja +12000sz + miesiąc
Różdżka zimna10000 + 6 miesiący

Autorem obrazu jest Harry Clarke.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz