WOJOWNIK - OPIS KLASY
...dzikus, łotrzyk, błędny rycerz, złodziej - oto przykładowe role wojownika. Nie trzeba parać się profesją związaną z walką, by być członkiem tej klasy. Wojownikiem jest każdy poszukiwacz przygód, który nie obrał ścieżki duchownego, ani nie zajmuje się zawodowo magią.
Premia z biegłości jest jednocześnie premią do ataku i do rzutów obronnych, w których specjalizuje się wojownik.
Na 1'wszym poziomie gracz przy losowaniu pw może przerzucić wynik, jeśli na kostce wypadło 1 lub 2. Od 6'tego poziomu wojownik w ciągu tury może wykonywać dwa ataki. Od poziomu 10'tego wojownik zdobywa poziom po zdobyciu 120000 PD i otrzymuje wtedy tylko +2 pw, bez uwzględnienia modyfikatora z budowy.
Rzuty obronne (wybierz dwa): S, Zr, Bd.
Wojownik w dużym stopniu wzorowany jest na Fighter z B/X D&D. Znaczącą różnicą jest możliwość wykonywania dwóch ataków na 6'tym poziomie przez wojownika opisanego powyżej oraz system rzutów obronnych zmieniony na wzór piątej edycji. Nieznacznym zmianom poddano to hit.
Poziom | PD | KW | Premia z biegłości |
---|---|---|---|
1 | 0 | k8 | +0 |
2 | 2000 | +k8 | +0 |
3 | 4000 | +k8 | +1 |
4 | 8000 | +k8 | +2 |
5 | 16000 | +k8 | +3 |
6 | 32000 | +k8 | +3 |
7 | 64000 | +k8 | +4 |
8 | 120000 | +k8 | +4 |
9 | 240000 | +k8 | +5 |
10 | 360000 | +2 pw (bez Bd) | +5 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz