piątek, 26 sierpnia 2016

Wagabunda, awanturnik, najemnik...

WOJOWNIK - OPIS KLASY


...dzikus, łotrzyk, błędny rycerz, złodziej - oto przykładowe role wojownika. Nie trzeba parać się profesją związaną z walką, by być członkiem tej klasy. Wojownikiem jest każdy poszukiwacz przygód, który nie obrał ścieżki duchownego, ani nie zajmuje się zawodowo magią.

Premia z biegłości jest jednocześnie premią do ataku i do rzutów obronnych, w których specjalizuje się wojownik.
Na 1'wszym poziomie gracz przy losowaniu pw może przerzucić wynik, jeśli na kostce wypadło 1 lub 2. Od 6'tego poziomu wojownik w ciągu tury może wykonywać dwa ataki. Od poziomu 10'tego wojownik zdobywa poziom po zdobyciu 120000 PD i otrzymuje wtedy tylko +2 pw, bez uwzględnienia modyfikatora z budowy.

Rzuty obronne (wybierz dwa): S, Zr, Bd.

Wojownik w dużym stopniu wzorowany jest na Fighter z B/X D&D. Znaczącą różnicą jest możliwość wykonywania dwóch ataków na 6'tym poziomie przez wojownika opisanego powyżej oraz system rzutów obronnych zmieniony na wzór piątej edycji. Nieznacznym zmianom poddano to hit.


Poziom PD KW Premia z biegłości
1 0 k8 +0
2 2000 +k8 +0
3 4000 +k8 +1
4 8000 +k8 +2
5 16000 +k8 +3
6 32000 +k8 +3
7 64000 +k8 +4
8 120000 +k8 +4
9 240000 +k8 +5
10 360000 +2 pw (bez Bd) +5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz