wtorek, 8 sierpnia 2017

Szczury a rytuały; szczurzy rycerze


Szczur jest w Uąbar symbolem tajemnej, podziemnej mądrości i jako taki znajduje częste zastosowanie w rytuałach. Poniżej zamieszczam opis ważniejszego z nich (ze szczególnym uwzględnieniem roli jaką odgrywa w nim szczur).

Ceremonia pasowania na rycerza

Kilka tygodni przed ceremonią pasowania giermka na rycerza szczurołapowie - którzy są w Uąbar jednocześnie szczurzymi treserami - łapią najsilniejszego i najtłustszego szczura zamieszkującego zamkowe lochy. Schwytane zwierzę następnie uczone jest ujeżdżania świń, noszenia zbroi i trzymania lancy, po czym zostaje pasowane na rycerza razem z giermkiem.

Gdy dwójka pasowanych uderzona już zostanie w ramię płazem miecza, człowiek i szczur piją nawzajem swoją krew i wypowiadają słowa przysięgi, która łączy ich niezwykłą, magiczną więzią. Gdy jeden z nich odniesie ranę, drugiego spotyka takie samo okaleczenie, a jeśli jeden z nich zostanie uzdrowiony, drugi również znajduje uzdrowienie.

Pasowany na rycerza szczur staje się długowieczny i nie umiera zazwyczaj przed człowiekiem pasowanym razem z nim.

Dlaczego ludzie łączą rycerzy i szczury w taki sposób? Niektórzy z nich robią to ze snobizmu, inni z powodów religijnych lub mistycznych, ale większość robi to ze strachu - wiedzą oni, że jeśli szczur, którego przeznaczeniem jest być pasowanym z giermkiem - a taki szczur z pewnością istnieje - nie zostanie pasowany, przyjdzie on we śnie do przeznaczonego mu rycerza, ukradnie jego miecz, zbroję i imię, po czym zaciągnie jego ciało do podziemnego szczurzego cyrku przez najbliższą dziurę w ziemi, pozbawi wolnej woli, wbije długi, zatruty ogon w jego mózg, wsączy truciznę wprost do jego duszy, a następnie uczyni swym wierzchowcem, przemierzającym podziemia pod Uąbar z płaczem i wytkniętym językiem. By tego uniknąć, ludzie pasują rycerzy wraz ze szczurami.

Natura magicznej więzi czyni człowieka i szczura zależnymi od siebie. By przetrwać, muszą oni wzajemnie dbać o swoje bezpieczeństwo. Pasowany na rycerza szczur trzymany jest zazwyczaj w dobrze strzeżonej, ukrytej za wieloma tajnymi przejściami komnacie. Niektóre rozrywki, którym oddaje się w wolnym czasie, zostały opisane w poniższej tabeli.

Rozrywki szczurzych rycerzy (k10)

1, Mieszkanie w serowym pałacu. Konstruowany jest wysoki na kilka metrów serowy pałac, w którym zamieszkuje szczurzy rycerz. Służą mu w nim pomniejszeni przy pomocy magii ludzie.

2, Labirynt. Architekci budują niewielki loch, w którym umieszczany jest szczurzy rycerz. W lochu znajdują się pułapki, tajne przejścia i skarby, a za potwory robią zazwyczaj koty, węże, pająki i wiewiórki. Szczur konfrontuje się z nimi, szuka skarbów i próbuje wyjść z labiryntu.

3, Turniej. Szczurzy rycerze z okolicy spotykają się na ubitej ziemi i dosiadając świń potykają na miecze lub lance. Czasami walczący przebierają się w niespotykane kostiumy lub pole walki tworzone jest w dziwny i niespotykany sposób.

4, Polowanie na Panią Jeziora. Bezpański kot zostaje przebrany za kobietę i wrzucony do jednej z wielu znajdujących się niedaleko zamku studni. Szczurzy rycerz szuka go, a następnie próbuje go zabić (jeśli ten jeszcze nie jest martwy).

5, Dręczenie więźniów. Szczurzy rycerz przychodzi w nocy do więźniów zamkowego lochu i nęka ich.

6, Zamiana ról. Przy pomocy magii szczur zamieniany jest w rycerza, który był razem z nim pasowany, a rycerz w szczura.

7, Udawanie uwięzionej królewny. Zamkowy sługa rozrzuca po okolicznej dziczy listy z wołaniem o pomoc królewny, która rzekoma uwięziona jest w zamku. Gdy śmiałkowie przybywają królewnie na ratunek, wpadają w pułapkę zastawioną przez szczurzego rycerza.

8, Wojny szczurów. Królowie szczurów czasami wypowiadają sobie wojny, w których najważniejszymi wojownikami są szczurzy rycerze. (W bitwach toczonych w owych wojnach mogą brać udział jedynie istoty, które nie są większe od psa).

9, Poszukiwanie Serowego Graala. Szczurzy rycerze regularnie śnią o Serowym Graalu, a niektórzy z nich wyruszają na jego poszukiwania. Natura Graala pozostaje owiana mgłą tajemnicy, ale jeśli wierzyć plotkom, ten kto go odnajdzie stanie się nieśmiertelny (tak długo jak ma przy sobie Graal), a jego krew zamieni się w gorący, roztopiony ser.

10, Kołowrotek. Szczur biega w kołowrotku lub jedzie na biegnącej w nim świni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz