niedziela, 13 sierpnia 2017

Surrealistyczne obrazy jako rzuty w abstrakcie

Na surrealistycznych obrazach przedstawione są nierzadko rzeczy totalnie ze sobą niezwiązane i zestawione w dziwnych konfiguracjach - zupełnie jak wynik rzutu w abstrakcie. Nasuwa się więc pomysł, by używać ich w taki sam sposób: przyjrzeć się przedstawionym na nich elementom, a następnie zlepić je we fragment settingu (na przykład plotkę lub tematykę lochu).

Używanie surrealistycznych obrazów jako zamiennika rzutów w abstrakcie pozwoli na obcowanie ze sztuką w nowy, oryginalny sposób i jednocześnie umożliwi zaoszczędzenie na narkotykach (żart).

Surrealistyczne obrazy można losować na blogu Surrealism and Visionary Art.

--
Jakie elementy fantastycznego swiata tworzyć używając surrealistycznego obrazu?

Ten surrealistyczny obraz przedstawia... (k100)

1, bóstwo
2, efekt działania czaru
3, inny wymiar
4, miraż lub iluzję
5, metody działania sekty
6, pustkowia Chaosu
7, poziom lochu
8, tatuaż
9, losową mutację
10, kosmos
11, Ziemię w dalekiej przyszłości lub przeszłości
12, wnętrze umysłu boga
13, przepis prawny
14, dzieło sztuki
15, przedmioty ważne w prowadzonym przez BG śledztwie 
16, dziwną profesję
17, kształt układający się z krwi zamordowanej osoby
18, komnatę lochu
19, dzielnicę w mieście
20, wizje doznawane pod wpływem narkotyku
21, efekt działania magicznego przedmiotu
22, pozostałości pozostawione przez Istoty Spoza
23, hex w dziczy
24, magiczny przedmiot
25, zwykły przedmiot
26, losowe zaburzenie psychiczne
27, pułapkę
28, tajne przejście i sposób jego otwierania
29, sekretną lokację, do której BG prawie na pewno nie trafią, chociaż znajdują się blisko niej, gdyż jest ona bardzo dobrze ukryta
30, zaszyfrowaną wiadomość
31, rzeźbę
32, efekt klątwy
33, sposób zdjęcia klątwy
34, tajemnicę NPC
35, świat oglądany przez mikroskop
36, budowlę
37, sytuację w mieście
38, wejście do lochu
39, metafizyczną zasadę bytu
40, występ kuglarzy lub pokaz iluzjonisty
41, obcą rasę
42, modus operandi seryjnego zabójcy
43, plan intrygi
44, wskazówkę do rozwiązania zagadki
45, przepowiednię lub wróżbę
46, roślinę
47, efekt działania eliksiru
48, wnętrze ciała potwora
49, kryjówkę, w której można ukryć się w lochu (w stylu tych)
50, rzeczy dziejące się w dramatycznym momencie najbliższej sesji
51, powierzchnię obcej planety
52, ciasto
53, zagadkę
54, maszynę
55, zbliżające się wydarzenie
56, fabułę powieści, baśni lub snu
57, plotkę
58, szyld lub herb
59, potrawę, którą poleca bohaterom dzisiaj karczmarz
60, świat widziany oczami losowego potwora
61, symbol sekty
62, motyw przewodni balu przebierańców
63, dziwne wydarzenie z przeszłości
64, egzotyczny krajobraz (o korzyściach z używania niezwykłych rodzajów terenu pisałem w tym poście)
65, hasło
66, opis trafienia krytycznego (lub ciosu zadającego maksymalną ilość obrażeń lub ciosu pozbawiajęgo ofiarę życia)
67, rodzaj tortur
68, modę
69, efekt choroby
70, rozrywkę dekadenckiej szlachty
71, architekturę
72, grę
73, metodę rozstrzygania sytuacji prawnej
74, prawdziwy świat, który skrywa się za oglądaną przez BG iluzją
75, relikt starożytnej rasy
76, kształt komnaty lub jaskini
77, mapę
78, rytuał
79, niezwykłą zdolność (potwora lub BG)
80, efekt nieudanego zaklęcia
81, zjawisko atmosferyczne/nietypową pogodę
82, ciało niebieskie
83, przepis na magiczną substancję
84, chowańca lub zwierzę domowe
85, kształt mgły
86, to, w co zamienia się wybrany potwór, gdy jest martwy
87, wszystkie dziwne rzeczy, jakie BG spotkają na tej sesji
88, pomysł goblina, który stwór zamierza wcielić w życie
89, zbezczeszczone zwłoki
90, dzieło szalonego maga
91, machinę oblężniczą
92, ogród
93, nietypowy łańcuch pokarmowy
94, festiwal lub święto
95, kształt jaki przybiera śluz
96, manifestację ducha
97, kilka ożywionych przedmiotów
98, środek transportu
99, wytwór sił Chaosu
100, dziwną relację między NPC
101, osobowość NPC


--
W podobny sposób można wykorzystywać również panoramiczne obrazy (jak te Boscha lub Bruegela), dziwne wiersze ("Kwiaty zła" Baudelaire'a, poezja surrealistyczna), zdania z książki otwartej na losowej stronie i podobne.

ilustracja: Rudolf Kurz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz