Żadne z nas nie miało wcześniej do czynienia z tą grą.
Sytuacja
Marzec, rok 1419. Z klasztoru na Strahowie skradziono kilkanaście cennych tekstów religijnych. Prawdziwi sprawcy pozostają nieuchwytni, o kradzież oskarżeni zostają przypadkowi husyci. Biskup Jiří okazuje im jednak łaskę i zamiast stracenia skazuje ich na wygnanie. Grupa 26 wygnanych husytów i osób z jakiś przyczyn niewygodnych dla duchowieństwa zakłada osadę trzydzieści kilometrów od Pragi. Po kilku tygodniach istnienia wioski jedna z kobiet w osadzie zostaje porwana. Bandyci żądają okupu.
Bohaterowie
Wojciech - młody ksiądz. Udaje zwolennika husytów, ale w rzeczywistości jest wysłanym przez biskupa Jiříego szpiegiem. Jest ambitny i władczy. Pragnie osiągnąć wysoki status społeczny. Chce bronić swoją husycką kuzynkę Ofkę przed ewentualnymi prześladowaniami.
Ofka - praska handlarka, która otwarcie popiera idee Jana Husa. W wiosce prowadzi swój niewielki sklep. Uważa, że przemoc nie jest dobrym sposobem rozwiązywania problemów i powinno używać się jej w ostateczności. Kuzynka Wojciecha.
Hassan - turecki kupiec, który przyjechał do Czech w 1412 roku wraz z karawaną. Karawana została napadnięta, a większość Turków zabita. Hassan uciekł i znalazł schronienie u księdza Wojciecha w Pradze. Nawiązał tam kontakty z żydowskimi kupcami. Został przepędzony z Pragi razem z husytami. Chociaż biedny, jest bardzo ambitny i ma wielkie plany na finansowy sukces.
Model kampanii
Gra ma skupiać na rozwoju osady i perypetiach jej mieszkańców. Wydarzenia historyczne będą miały miejsce w tle, bohaterowie przynajmniej na razie nie będą mieli na nie większego wpływu.
Planuję zorganizować czas w jednostki trwające tydzień, w trakcie których bohaterowie będą rozwijać swoje projekty. Rozwój projektów będę śledził przy pomocy zegarów. Każdy obrót zegara związany będzie z testem, mającym określić wystąpienie ewentualnych problemów. Jedna sesja powinna odpowiadać miesiącowi w świecie gry.
Co jakiś czas akcja będzie koncentrować się na wydarzeniach dokładniej, nie w skali tygodni tylko mniejszej, zwłaszcza gdy sprawy przybiorą dramatyczny obrót.
Przygotowałem w tle metaplot - intrygę, w którą bohaterowie są zaangażowani, a o której jeszcze nie wiedzą. Na razie zagrażają im bandyci - grupa niemieckich osadników, których wioska została spalona przez husytów i którzy teraz ukrywają się w lesie napadając na podróżnych. Okoliczni husyci natomiast będą chcieli zaangażować bohaterów w różnego rodzaju akcje dywersyjne.
Nie mam dużej wiedzy historycznej na temat wojen husyckich i XV-wiecznych Czech. Będę coś tam zmyślał, ale gra i tak ma skupiać się na bohaterach, nie na historii.
Bardzo podoba mi się Burning Wheel, a moi gracze są podekscytowani kampanią. Mam nadzieję, że będzie nam się fajnie grało. Nie planuję wrzucać raportów z sesji. Na koniec sezonu/kampanii napiszę podsumowanie. Przy okazji może wrzucę posta o problemach lub spostrzeżeniach związanych z prowadzeniem Burning Wheel.
Miałem coś napisać o tych zegarach i projektach (a zasady "Let It Ride" oraz "Intent & Task"), ale w sumie poczekam na to podsumowanie by dowiedzieć się jak to się u Ciebie sprawdziło. :)
OdpowiedzUsuńZ ciekawości: podasz Lifepathy tych bohaterów?
Dzięki za zwrócenie uwagi na te zegary, faktycznie to inaczej niż podręcznik zaleca.
Usuń@lifepathy
Wojciech: city born, temple acolyte, priest, archivist
Ofka: city born, student, shopkeeper (Ania chce grać młodą postacią z dwoma lifepathami)
Hassan: city born, student, shopkeeper, merchant