W skrócie: jeśli śmiertelność na sesjach jest wysoka, właściwymi bohaterami gry nie będą tylko obecne pojedyncze postaci graczy, lecz cała społeczność przewijających się przez kampanię poszukiwaczy przygód (w przypadku OD&D - rzesze złaknionych złota psychopatów zamieszkujących pseudośredniowieczny świat).
Players, don’t get too attached to your characters, because the game isn’t about them—the game is about the warren. Individual rabbits are cheap and the continuity of the warren is everything. Death is explicitly on the table and will occur as the fiction demands, so breed early and often. Your kits are your legacy (and the pool from which you will probably draw your next character).
Think of the game as a generational saga rather than an heroic narrative. Although your characters may well be leaders, poets, and scofflaws, they are still at the bottom of the food chain in a world determined to kill them. Perhaps their children can finish what you so bravely started. Generational play is great fun, and having a strong connection to the warren as a living community pays great dividends over time. You’ll start to care about its health and goals, and build a mythology around the exploits of previous generations. And, despite all these lofty assurances, in the end making up a new rabbit takes only minutes.
- Marshall Miller, The Warren.
Nie znam Warrena, wiem tylko, że gracze wcielają się tam w króliki, śmiertelność jest wysoka, a gra ma oldschoolowy klimat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz