sobota, 7 marca 2020

[BW] BITsy postaci i nagrody po pierwszej sesji Husytów

Nie zamierzam zaspamować bloga informacjami o moich kampaniach, ale na dobry początek Osady husytów może wrzucę kilka postów o moim raczkowaniu w Burning Wheel. W tej notce napiszę o BITsach bohaterów kampanii (na razie nie całkiem zarysowanych) i Artha przyznanych po pierwszej sesji.



Hassan (kupiec)

Przekonania:
1. Zorganizuję w wiosce placówkę handlową
2. Chrześcijanie są kimś mniej wartościowym niż mahometanie

Instincts:
1. Jak ktoś mnie rozzłości, to zawsze przeklinam

Traits:
1. Tolerancyjny
2. Pewny siebie


Przemysł (kiedyś bandyta, teraz kowal)

Beliefs:
1. Obronię wioskę przed niebezpieczeństwami
2. Każdy zasługuje na drugą szansę

Instincts:
1. Zawsze mam przy sobie ukryty sztylet
2. Zawsze staram się poruszać niezauważony
3. Zawsze zakładam, że sytuacja może być gorsza, niż się wydaje

Traits:
- nie mam przy sobie jego karty postaci


Ofka (handlarka)

Przekonania:
1. Zadbam o wystrój mojego domu w wiosce
2. Hassan powinien ponosić konsekwencje swojej arogancji
3. Nie należy stosować przemocy, gdy nie jest to konieczne

Instincts:
na razie brak

Traits:
Rabble-rouser


Wojciech (ksiądz)

Przekonania:
1. Będę infiltrował społeczność hustyów, a zdobyte informacje przekazywał biskupowi
2. Pomogę mojej siostrze Ofce w przypadku problemów
3. Należy mi się prestiż, szacunek i wysoka pozycja

Instincts:
na razie brak

Traits:
1. Wierzący
2. Krótkowzroczny
3. Vested


Artha przyznana za pierwszą sesję

Każda postać dostała dwa punkty Fate za Beliefs. Instincts nie były w grze ważne wcale, musimy jeszcze nauczyć się włączać je do gry. Wojciech zdobył punkt Persony za Embodiment. Artha przyznana na razie skromnie, ale dopiero zaczynamy. Zastanowię się jeszcze na początku sesji, czy może gracze powinni zdobyć więcej Arthy i ewentualnie rozdysponuję.

(Gdy postacie uzupełnią swoje BITsy, zaktualizuję je tutaj).

2 komentarze:

  1. Najpierw zasadnicza uwaga: o ile nie trzeba zaczynać z trzema Instynktami, to jeden trzeba mieć koniecznie. :) A co do Beliefów, po prostu warto mieć pełen komplet trzech aby urozmaicić to na czym zależy postaciom. I zwiększyć ilość otrzymywanej Arthy przy okazji.

    A teraz każda z postaci osobno:

    Hassan: Tutaj nie mam dodatkowych zastrzeżeń, ciekawa postać i dośc łatwa do Moldbreakera na drugim Beliefie (żyje wśród chrześcijan!)

    Przemysł: Nelief nr 1 - przed jakim niebezpieczeństwem chce ochronić wioskę? Co konkretnie, tu i teraz, zagraża wiosce? Obecny zapis Beliefa praktycznie nic nie mówi, poza tym że mamy kogoś kto zareaguje kiedy cokolwiek - Husyta, katolik, wilk, lis, zabłąkany Turek czy Węgier - wyskoczy z lasu... Trzeci Instynkt znów bardziej brzmi jak po prostu Trait (jaka postać jest). Moze warto doprecyzować ten Instynkt, na przykładowo "Zawsze działam tak jakby wszystko poszło w szlag", ale dalej tutaj jesteśmy lekko na krawędzi Beliefa...

    Ofka: Belief nr 1 - co konkretnie jest poddane wyzwaniu? Nabycie dekoracji do domu? Groźba katastrofy budowlanej? Kupno mebli za zbyt drogą cenę? Brakuje kontekstu ani motywacji "dlaczego postać chce zadbać o wystrój domu". Belief nr 2 prawie dobry, ale zapisany pasywnie. Lepiej brzmiałby jak "Zadbam o to, aby Hassan w końcu poniósł konsekwencje swojej arogancji" (plus drugie zdanie jak chce to osiągnąć). Belief nr 3 - coś mi zgrzyta to "niekonieczne". Warto rozważyć mocniejsze zapisanie tej samej idei.

    Wojciech: Belief nr 2 niby może być, ale działa tylko wtedy kiedy Ofka wpada w problemy (i graczka gra pod ten Belief innego gracza) i ksiądz Wojciech ma jak na to zareagować. Belief nr 3 brakuje albo drugiej części Beliefa (Co zamierza zrobić z tym, że mu się coś należy?), albo to materiał na trochę inaczej zapisany Instynkt (np. "Zawsze dbam o to, aby kosze na datki od wiernych były pełne").

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "o ile nie trzeba zaczynać z trzema Instynktami, to jeden trzeba mieć koniecznie"

      Tak, wiem, nie ogarnąłem wszystkiego.

      Dzięki za rozbudowane uwagi! To bardzo pomocne :)

      Usuń