Hassan (kupiec)
Przekonania:
1. Zorganizuję w wiosce placówkę handlową
2. Chrześcijanie są kimś mniej wartościowym niż mahometanie
Instincts:
1. Jak ktoś mnie rozzłości, to zawsze przeklinam
Traits:
1. Tolerancyjny
2. Pewny siebie
2. Pewny siebie
Przemysł (kiedyś bandyta, teraz kowal)
Beliefs:
1. Obronię wioskę przed niebezpieczeństwami
2. Każdy zasługuje na drugą szansę
1. Obronię wioskę przed niebezpieczeństwami
2. Każdy zasługuje na drugą szansę
Instincts:
1. Zawsze mam przy sobie ukryty sztylet
2. Zawsze staram się poruszać niezauważony
3. Zawsze zakładam, że sytuacja może być gorsza, niż się wydaje
1. Zawsze mam przy sobie ukryty sztylet
2. Zawsze staram się poruszać niezauważony
3. Zawsze zakładam, że sytuacja może być gorsza, niż się wydaje
Traits:
- nie mam przy sobie jego karty postaciOfka (handlarka)
Przekonania:1. Zadbam o wystrój mojego domu w wiosce
2. Hassan powinien ponosić konsekwencje swojej arogancji
3. Nie należy stosować przemocy, gdy nie jest to konieczne
Instincts:
na razie brak
Traits:
Rabble-rouser
Wojciech (ksiądz)
Przekonania:1. Będę infiltrował społeczność hustyów, a zdobyte informacje przekazywał biskupowi
2. Pomogę mojej siostrze Ofce w przypadku problemów
3. Należy mi się prestiż, szacunek i wysoka pozycja
Instincts:
na razie brak
Traits:
1. Wierzący
2. Krótkowzroczny
3. Vested
Artha przyznana za pierwszą sesję
Każda postać dostała dwa punkty Fate za Beliefs. Instincts nie były w grze ważne wcale, musimy jeszcze nauczyć się włączać je do gry. Wojciech zdobył punkt Persony za Embodiment. Artha przyznana na razie skromnie, ale dopiero zaczynamy. Zastanowię się jeszcze na początku sesji, czy może gracze powinni zdobyć więcej Arthy i ewentualnie rozdysponuję.
(Gdy postacie uzupełnią swoje BITsy, zaktualizuję je tutaj).
Najpierw zasadnicza uwaga: o ile nie trzeba zaczynać z trzema Instynktami, to jeden trzeba mieć koniecznie. :) A co do Beliefów, po prostu warto mieć pełen komplet trzech aby urozmaicić to na czym zależy postaciom. I zwiększyć ilość otrzymywanej Arthy przy okazji.
OdpowiedzUsuńA teraz każda z postaci osobno:
Hassan: Tutaj nie mam dodatkowych zastrzeżeń, ciekawa postać i dośc łatwa do Moldbreakera na drugim Beliefie (żyje wśród chrześcijan!)
Przemysł: Nelief nr 1 - przed jakim niebezpieczeństwem chce ochronić wioskę? Co konkretnie, tu i teraz, zagraża wiosce? Obecny zapis Beliefa praktycznie nic nie mówi, poza tym że mamy kogoś kto zareaguje kiedy cokolwiek - Husyta, katolik, wilk, lis, zabłąkany Turek czy Węgier - wyskoczy z lasu... Trzeci Instynkt znów bardziej brzmi jak po prostu Trait (jaka postać jest). Moze warto doprecyzować ten Instynkt, na przykładowo "Zawsze działam tak jakby wszystko poszło w szlag", ale dalej tutaj jesteśmy lekko na krawędzi Beliefa...
Ofka: Belief nr 1 - co konkretnie jest poddane wyzwaniu? Nabycie dekoracji do domu? Groźba katastrofy budowlanej? Kupno mebli za zbyt drogą cenę? Brakuje kontekstu ani motywacji "dlaczego postać chce zadbać o wystrój domu". Belief nr 2 prawie dobry, ale zapisany pasywnie. Lepiej brzmiałby jak "Zadbam o to, aby Hassan w końcu poniósł konsekwencje swojej arogancji" (plus drugie zdanie jak chce to osiągnąć). Belief nr 3 - coś mi zgrzyta to "niekonieczne". Warto rozważyć mocniejsze zapisanie tej samej idei.
Wojciech: Belief nr 2 niby może być, ale działa tylko wtedy kiedy Ofka wpada w problemy (i graczka gra pod ten Belief innego gracza) i ksiądz Wojciech ma jak na to zareagować. Belief nr 3 brakuje albo drugiej części Beliefa (Co zamierza zrobić z tym, że mu się coś należy?), albo to materiał na trochę inaczej zapisany Instynkt (np. "Zawsze dbam o to, aby kosze na datki od wiernych były pełne").
"o ile nie trzeba zaczynać z trzema Instynktami, to jeden trzeba mieć koniecznie"
UsuńTak, wiem, nie ogarnąłem wszystkiego.
Dzięki za rozbudowane uwagi! To bardzo pomocne :)