W poście o tym, jak tworzyć dziwne elementy settingu mające racjonalne wytłumaczenie.
Wymyśl coś nadprzyrodzonego, dziwnego lub pulpowego. Rzuć k10 i porównaj wynik z poniższą tabelą. Następnie wymyśl racjonalne wytłumaczenie dziwnego zjawiska.
Wymyśl coś nadprzyrodzonego, dziwnego lub pulpowego. Rzuć k10 i porównaj wynik z poniższą tabelą. Następnie wymyśl racjonalne wytłumaczenie dziwnego zjawiska.
Ewentualnie: Rzuć k10. Skonsultuj wynik z tabelą. Wymyśl coś nadprzyrodzonego, dziwnego lub pulpowego tak, by wylosowana rzecz, była dla tego racjonalnym wytłumaczeniem.
Używaj tabelki jako inspiracji, nie musisz ściśle podążać za wylosowanym wynikiem.
2 - wytwory wyobraźni
3 - oszustwo
4 - iluzja
5 - dziwna nauka - fizyka
6 - dziwna nauka - zaawansowana technologia
7 - dziwna nauka - matematyka, geometria nieeuklidesowa
8 - dziwna nauka - biologia/ chemia
9 - dziwna nauka - inna naukowa dziedzina wiedzy/ rzadki zbieg okoliczności
10 - rzuć dwa razy i połącz uzyskane wyniki
Przykłady:
- Pomysł: latająca ryba. Wynik: dziwna nauka - fizyka/ chemia. Ryba znajduje się na rzadkim metalu, który wytwarza pole magnetyczne i odpycha łuski ryby przez co wydaje się, że ryba lata.
- Pomysł: gadająca, obcięta głowa. Wynik: dziwna nauka - matematyka/ geometria nieeuklidesowa. Ktoś wsadził głowę do miejsca, w którym zagina się przestrzeń, głowa zaklinowała się w tym przejściu i jest widoczna kompletnie gdzie indziej.
- Wynik: przebierańcy/ oszustwo/ intryga. Pomysł: tańczący niedźwiedź z cyrku to nie niedźwiedź, tylko przebieraniec.
Mistrz Podziemi stawia na edukację - to się chwali! Pozdrowienia PP
OdpowiedzUsuń